Mijn meest gelezen

maandag 6 maart 2017

Hakuna Matata

Met groot genoegen kan ik je vertellen dat ik zojuist het pakketje -met daarin de 'Samsung Galaxy S7 Edge' smartphone- heb verzonden naar het adres van jouw kleinzoon in Nigeria. Een spoedzending kostte me maar vier tientjes extra, dus met een beetje mazzel wordt 't daar al over een paar dagen afgeleverd. Goed geregeld, al zeg ik het zelf.

Ook wil ik je alvast van harte feliciteren met de verjaardag van Kunta Kinte. Of heet ie Bokito M'bebe of was 't Klojo Nkono?
Sorry, net als jij haal ik ze nu ook al door elkaar. Die stoere boys lijken echt als drie druppels water op elkaar. Anyway, je vertelde dat je zelf 42 bent, dus zal hij ondertussen wel een jaar of 13 worden nu. Of sla ik de plank helemaal mis en was je al jonger oma, en is Kunta's vrouw inmiddels in blijde verwachting van jouw zoveelste achterkleinkindje?

Trouwens, die jongen mag zijn handjes dichtknijpen met zo'n vrijgevige oma. Het was me al opgevallen dat je op Marktplaats ook bijna 900 euro bood voor een iPhone 6. Ik hoor je al zeggen 'Je wilt toch altijd het allerbeste voor je kleinkinderen?' Allicht, je hebt groot gelijk. Zat ik maar net zo goed in de slappe was als jij. Dan kocht ik gegarandeerd ook zo'n overdreven duur kado voor mijn kleinkinderen.

Prettig dat jouw keuze uiteindelijk op mijn Samsung is gevallen en wij daarom zo'n prachtige deal hebben. Eergisteren ontving ik zowaar een keurig nette brief van jouw bank. Ongetwijfeld ben jij een hele goede klant, want hij kwam nota bene van de manager zelf. Ze staan daar te popelen om die 850 euro naar mij over te maken! Ik hoef alleen nog maar een kopie van het verzendbewijs op te sturen. 'Kijk, zo kan het ook,' dacht ik bij mezelf, 'dat schept tenminste vertrouwen'. Mozes Kriebel, was het maar zo'n feest dat de banken bij ons in Nederland zo snel en adequaat reageren.

Als je me belooft dat het onder ons blijft, wil ik je nog een geheimpje verklappen. Bij wijze van persoonlijk verjaardagskado heb ik ook een 'Samsung Gear VR' in het pakket gedaan. Dat is een speciale bril die je gebruikt in combinatie met de smartphone. Zet 'm op, beleef spannende avonturen en kom op plaatsen waar je normaal niet komt. Stap in de Rollercoaster, reis naar de Maan, de woestijn of zelfs de binnenlanden van donker Afrika!

Wil je me overigens nog laten weten of alles daar in goede aarde is gevallen? Het zou me verbazen als het niet zo was; die jongens gaan hé-le-maal uit hun panty met dat ding. Wedden? Ik zweer 't je! Stuur me binnenkort nog maar een leuke foto van Kunta samen met al die andere klojo's.

Hakuna Matata.


There are so many scams on the Internet now, send me $19.95 and I will tell you all about them.





1 opmerking:

  1. Gelijk een goede dag! Lig helemaal in een deuk. Leuk geschreven!
    Maar droevig dat het zo gebeurt!@#%%@ Willy

    BeantwoordenVerwijderen